HABERLER GÜNDEM

27 Ağustos 2013 Salı

GALETA UNU YAPIMI

Özellikle yaz mevsiminde ekmek çabuk bozuluyor.Hele bizim gibi çok ekmek tüketilmeyen bir ev ise ekmek daha çok israf oluyor. Yemek atmak da kötü ama ekmek  atmak benim hiç hoşuma gitmez. Ben de  galeta unu yaparak ekmek israfını  önlemeye çalışıyorum.Hem  kendi yaptığım galeta ununu içe sinesi kullanıyorum ,hem de  satın alınanlardan çok  bereketli oluyor. 7-8 senedir bu yöntemi  kullanıyorum.
Galeta ununu  ne mi yapıyorum.Özellikle kışın kullanıyorum.Havuç, karnabar ve balık kızartırken  süper
oluyor. İki tarifim daha var ama henüz denemedim.
Gelelim nasıl yaptığıma:
Bayatlayan ekmekler buzluğa atılarak biriktirilir.Bir fırın tepsisi  dolacak kadar olunca 180 derecelik fırında 20 dakika kızarana kadar fırınlanır.
Buzluğa atarken parçalayarak atıyorum.Bütün olunca parçalaması zor oluyor.Galeta kıvamına gelen ekmekler rondoda incecik çekilir.Mis gibi galeta unumuz kullanıma hazır.
Hem bayat  ekmeklerimiz değerlenmiş oldu,hem içimiz rahat etti . Hadi bakalım kolay gelsin..

2 yorum:

hanife dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım bende uzun zamandır bayat ekmekleri galeta unu yapıp kullanıyorum...

barışegeninannesi dedi ki...

teşekkür ederim.:)en güzeli