HABERLER GÜNDEM

22 Ağustos 2013 Perşembe

SÜTLÜ MERCİMEK ÇORBASI

Merhabalar uzunca süren tembellikten sonra nihayet biriktirdiklerimi yayınlamak için oturabildim.Aslında bi aralar Mirzacığımın yanına gittiğimiçin yazamadım.Ama döndükten sonra yazı yazmak için toparlanabilmem uzun sürdü.Bunun adı tembellik olsa gerek.günlerdir kafamda yapacağım yayınları yazacağım yazıları kuruyorum ama eyleme ancak dökebildim:))
Neyse çok güzel bir çorba tarifim daha var denemekisteyenler için ...Tarif:

MALZEMELER:
1,5  su bardağı kırmızı mercimek,
                                                                  1 küçük patates,
1 çay bardağı soğuk  süt,
2 çorba kaşığı  tereyağ,
2 çorba kaşığı  un,
dilerseniz 1-2 su bardağı et suyu
tuz

YAPILIŞI:

Mercimekler güzelce yıkanıp su dolu bir tencerede küçük bir patatesle haşlanır.İyice haşlanınca blendırdan  çekerek pürüzsüz hale getirilir.
Bir başka tencerede iki çorba kaşığı  tereyağı eritilir, kokusu çıkana kadar 2 çorba kaşığı un kavrulur.Unun kokusu çıkınca  bir çay bardağı soğuk süt dökülür ,karıştırılır.Üzerine bir kaç bardak sıcak su dökerek karışım homojen bir kıvama getirilir. Bu  karışım haşladığımız mercimek tenceresine  dökülerek karıştırılır ve tuzu atılır .Çorbanın kıvamı koyulaşacaktır , 1-2 bardak et suyu veya sıcak su ile açılır.Üzeri tereyağında yaktığımız pul biber ile süslenir.
Oldukça bereketli ve kıvamlı bir çorba oluyor .Dilerseniz bir bardak mercimek ile de yapabilirsiniz.Ama mutlaka denenmesi gerektiğini düşünüyorum gerçekten çok lezzetli bir çorba:))

AFİYET OLSUN...


Hiç yorum yok: