HABERLER GÜNDEM

21 Mayıs 2014 Çarşamba

BALLI CEVİZLİ EKMEK

  Pasta börek ,kek çörek neyse de evde ekmek yapmanın hazzı bambaşka:) Sıcak ekmek kokusunu sevmeyen var mı acaba? Bir de bunun evinizde usul usul yayıldığını düşünün.İşte huzur :) Doğrusu bu işe girerken sonuçtan çok umutlu değildim. Ama iyiki denemişim. Bizim fırında farklı ekmek çeşitleri pişecek gibi görünüyor. Tam buğday unu almakla işe başladık şimdilik. İlk  fırsatta onu deneyeceğim.Sonra kepekli un
,sonra ay çekirdekli ekmek .....Ne çok çeşidi var yani.Üstelik bunun için ekmek pişirme makinesine de ihtiyacınız yok.Tabi onun kullanımı daha rahat; unu, tuzu ,mayayı at, programına bas. Ama işin heyecanı zaten hamuru mayalarken başlıyor.Kabaracak mı kabarmayacak mı? Benim elim una,tuza değecek yani.

   Ballı cevizli bu ekmeği kesinlikle denemelisiz.Baton kek kalıbında yapabileceğiniz çoook lezzetli bir ekmek.

MALZEMELER:

5 su bardağı un

1/2  paket kuru maya

1,5 su bardağı ılık su,

1/2 su bardağı süt ,

1 tatlı kaşığı tuz ,

1 çorba kaşığı şeker,

2 çorba kaşığı bal,

2 çorba kaşığı  sıvıyağ,

1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz

YAPILIŞI

Hamur mayalanacak kaba elenmiş beş bardak un konur. En son ceviz olmak üzere diğer malzemeler  de eklenerek eli bırakmayan bir hamur elde edilir.Hamurun üstü sofra bezi ile kapatılır  ve 1- 1,5 saat mayalanması beklenir. Ben biraz daha uzun tuttum.
Mayalanan hamur kabta öyle bir yoğurulur ve yağlanmış unlanmış baton kek kalıbına yerleştirilir. 20-25 dakika da böyle mayalandırılır.Hamur elime yapıştığı için elime sıvı yağ sürdüm.Kalıbı öyle yerleştirdim.


200 derecelik fırında 50-55 dakika kadar pişirelim .  Bıçakla pişip pişmediğini  kontrol edelim.Birkaç bıçak deliği daha açalım ki içi de güzelce pişsin.
Fırından çıkan ekmek kalıptan ayrılmıştı zaten kek gibi yapışmamış, ekmek halini alıvermişti. Bi beş dakika sonra sofra bezine sardım ve 20 25 dakika dinlendirdim.Dinlenmese ne olurdu bilmiyorum açıkçası.Dışı çok sert olurdu sanırım.

Veeeee  sonuç.....





Hiç yorum yok: