HABERLER GÜNDEM

7 Aralık 2012 Cuma

KREMALI BROKOLİ ÇORBASI


     Merhabalar....Kış mevsime girdiğimiz şu günlerde  pazarlarda da  koyu renkli kış sebzeler yerlerini   çoktan aldılar bile. Doğrusu ben henüz  mevsime  uyum sağlayamadım.Çok soğuk geçen kışın ardından  ,henüz soğumamış olan havalardan hiç şikayetim yok aslında....
      Kışı  uzun düşündüğüm içindir midir bilmem , ben kış sebzelerini almamakiçin  bi direnç gösteririm ki yemekten bıkmayalım  diye :)) Ama kaçış yok   ıspanak , pırasa, lahana , karnabahar  , brokli...vb  mutfağımı şenlendirmeye başladılar bile.


      Çoook uzun zamandan beri yapmayı planladığım brokoli çorbasını denedim geçen hafta.Ben
çook beğendim.  Beklentimin üstünde ve doyurucu bir  çorbaydı benim için.Benim için diyorum evet çünkü  eşim  ve oğlum önce çorbaya ,sonra da çorbanın tadına baktıktan sonra ''Başka yemek yok mu?''  diye sormaya başladılar.İkisinin de damak tadıyla ilk defa bu kadar ters düştüm.Erkeklerin bu çorbayla derdi ne anlamadım doğrusu.Aslında  Ege 'ye  bebekken yaptığım sebze çorbalarına benziyordu tadı. Şimdi ne değişti de beğenmedi bilemedim ben...Yani bir tencere çorba bana kaldı:)
     C, D ve A vitaminleri başta olmak üzere  bol miktarda vitamin içeren;  demir, bakır ,potasyum ve kalsiyum açısından zengin olan bu besin; lifli yapısı ile sindirimi kolaylaştırır,mikrop öldürücüdür , bağışıklık sistemini kuvvetlendirir  ve bazı kanser  türlerine karşı çok iyi bir koruyucudur.Bu da demek oluyor ki brokoli çorba olarak girmese de;  soframıza  salata olarak  girmeye devam edecektir.Neyseki salatasına kimsenin itirazı yok:)
      Ben  çorbanın tarifini sizlerle paylaşayım, denemek istersiniz belki:
     
      Yapılışı:

     Orta büyüklükte  brokoli
     bir küçük  havuç
     bir  küçük patates
    
     2 çorba kaşığı  un
     1 çorba kaşığı tereyağ
     2,5  su bardağı  süt

    karabiber
    tuz
    100 ml süt kreması

     Sebzeler yıkanıp parçalara ayrıldıktan sonra üstünü örtecek kadar suda haşlanır.Başka bir tencere de  tereyağ  ertilir , un biraz  kavrulur ve azar azar süt ilave edilerek beşamel sos hazırlanır. Haşlanmış  sebzeler  suyuyla beraber  blendır da  çekilerek  beşamel sosa ilave edilir.Koyu ise biraz sıcak  su ilave edilerek  inceltilir.Tuz ve karabiber  eklendikten sonra kapatılır  ve kreması    ilave  edilir karıştırılır .
 
AFİYET OLSUN!!

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Barış Egenin annesi yazısını görünce çok şaşırdım benim oğlumun adıda Barış Ege.. çok kullanılan bir ikili değil mehmet ali vs gibi o yüzden dikkatimi çekti.. tarifinizi bu akşam deneyeceğim. Tarif için şimdiden teşekkürler

barışegeninannesi dedi ki...

Evet haklısınız.yaygın bir isim değil.Eşimin ismiyle yaşadığımız bölgeyi birleştrince ortaya barış Ege çıktı.inşallah tarifi beğenirsiniz.

Adsız dedi ki...

Tarifinizi yaptim ve cok begendik esim sebzeden pek hoslanmaz ama oda begendi.. sık sık yapacagim bi corba oldu tesrkkurler

Adsız dedi ki...

Cok begendik cok guzel oldu cok tesekkurler

barışegeninannesi dedi ki...

afiyet olsun beğenmenize çok sevindim. tarifi deneyip yorum yazdığınız için de teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

Merhaba,

favori çorbalarımın biridir Brokoli Çorbası. Bazen karnıbahar ile de karıştırırım sonuçta aynı familyadan.
Ellerine sağlık :)

Güzel blogunu takibe aldım ve bana da beklerim...

www.gamzenındunyasi74.blogspot.com.tr

barışegeninannesi dedi ki...

kış mevsimi için mükemmel bi seçim ...