HABERLER GÜNDEM

1 Aralık 2012 Cumartesi

KADAYIFLI MUHALLEBİ

      Ortaokul lise yıllarından beri hamur işi yapmaya merakım vardır.Tarifler bulup denerdim...Böyle olunca o zamandan beri lezzetli kurabiyeler,kekler,börekler yapıyor gibi oldum.Amaaaa öyle olmadı.O yıllarda pekte başarılı olduğum söylenemezdi. Yılmadım,denemeye devam ettim. Öğrencilik hayatı ,öğretmenliğin ilk yılları derken tarif defterim kabardı.Dönem dönem takıntılarım oldu.Bazen keke, kurabiyeye ya da böreğe taktım kafayı.Daha güzelini yapacağım ,bu sefer daha çok kabartacağım vb. gibi.Ama hiç sütlü tatlıyı merak etmedim.Ne yemeyi , ne de yapmayı... Taaa ki canım oğlum ek gıdaya geçinceye kadar.Ege'm ara öğünde yesin diye sütlü tatlılar yapmaya başladım. Şimdi, sütlü tatlılar Ege'nin vazgeçilmezleridir. Hatta yemesi için getirdiğim şerbetli tatlıları ''Bu tatlı değil,beyaz tatlı getir.''diye yemediği bile oluyor.Her zaman büyükler çocuklara öğretmezler. Benim oğlum da bana sütlü tatlıyı sevmeyi öğretti:)Artık bende sütlü tatlı seviyorum. Bunlardan bir tanesi muhallebili kadayıf...

Muhallebi için




1lt süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
3-4 çorba kaşığı pirinç unu
Vanilya
(isterseniz bir bardak soğuk sütle köpürtülmüş krem şanti veya 200 ml süt  kreması)

üstü ve altı için:
250 gr tel kadayıf
3 yemek kaşığı tereyağı
1çay bardağı şeker
ceviz                                                                          Yapılışı

 Buzlukta beklemiş 250  gr  tel kadayıf  ovularak kırılır.Geniş teflon tavada  kızartılır.Şeker ve ceviz de ilave edilerek biraz karıştırılır ve soğumaya bırakılır.

Muhallabi  malzemeleri karıştırırak  pişirilir.Soğumaya bırakılır.Soğuyunca  mikserle  10 dakika kadar çırpılırak pürüzsüz bir hale getirilir.(isterseniz bir bardak soğuk sütle köpürtülmüş krem şanti veya 200 ml süt kreması konur). Şimdilerde krem  şantiyi veya süt kremasını direk muhallebiye döküp  mikserle çırpıyorum .

Kızartılmış  kadayıfın  yarısı   borcamın altına serilir. Muhallebi  ve kalan kadayıfta borcama dökülerek tatlımız hazır hale getirilir.

Benim gibi çıtır çıtır yemeyi seviyorsanız kavurduğunuz kadayıfı bir kavanoza koyun servis yapmadan önce muhallebinin altına ve üstüne koyabilirsiniz

Hiç yorum yok: