HABERLER GÜNDEM

4 Aralık 2012 Salı

ÇITIR BÖREK


>

        Daha önce yapmıştım bu böreği amaa  bu sefer daha bi güzel olmuş.Yerken sürekli '' Çok güzel olmuş, mmmmhhh '' demekten kendimi alıkoyamadım doğrusu. Eşim tevazu göstermem gerektiğini söyleyip dursa da  pek etkili olmadı:)) Çıtır börek gerçekten çıtır çıtır oluyor.Ertesi güne kaldığın da bile çok lezzetliydi.Yapmanızı şiddetle tavsiye ederim.Ben de ilk fırsatta tekrar  yapacağım..


      NOT: Bu yazıyı paylaştığımda  o gün yaptığım böreğin farklı olduğunu ilk cümlemde yazmıştım.Blogu her açtığımda kendi canımı çektirdim:)) Veee yeniden yaptım .Birazını  hemen pişirdim ama sonuç o günkü kadar güzel değildi. Kalanını  dolabın koydum( derin dondurucu kısmına değil) Dolapta iki  saat  bekleyen börekler içine sürdüğüm sıvı malzemeyle bütünleşmiş.Bu yazıyı yazdığımda da öyle  yapmıştım .Yani börek sarıldıktan sonra iki saat dolapta dinlenmek istiyor.Umarım yazıyı okuyanlar için henüz çok geç kalmamışımdır....

Malzemeler:


      4 adet yufka
      1  su bardağı  sıvı  yağ
      3 yemek kaşığı  un
      1  çorba  kaşığı sirke
      1 çay kaşığı tuz
     
İç   Harcı:

     Çökelek
     beyaz peynir
     kaşar peyniri
     karabiber
     kırmızı toz biber
     bir  yumurta akı (sarısı üstüne)

Yapılışı:

     Sıvı yağ, un ,sirke ve tuz karıştırılıp boza kıvamına getirilir.Yufkanın biri açılır ve  karışımdan bolca sürülür.Diğer yufka ile üzeri örtülür  ve 12 eşit parçaya kesilir. Hazırlanan iç harçtan  ,üçgen şeklindeki yufkanın uç kısmına  konur ve  sigara böreği  gibi sarılır. Aynı işlem diğer iki yufkaya da uygulanır.Yağlı kağıt serilmiş tepsiye yanları birbirine değecek şekilde dizilir. (Dilerseniz  iç  harcını patatesle de yapabilirsiniz.)
     Benim böreklerim hep süslüdür.Üzerilerine; yumurta sarısı ,susam ,çörekotu olmadan olmaz .Son zamanlarda bu üçlüye haşhaşta eklendi. Börekler süslendikten sonra 170 derece fırında kızarana kadar pişti. Hem görsel açıdan hem de lezzet bakımından süper oldu.

Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


   





Hiç yorum yok: