HABERLER GÜNDEM

13 Mart 2013 Çarşamba

PRENSES TATLISI



      Merhabalar.Benim hemen hemen haftada bir kez yaptığım  Ege'nin sorgusuzca yediği ,benim (süt niyetine) gönül rahatlığıyla yedirdiğim bir süt tatlısı daha.Aslında Ege'nin tatlı denince aklına gelen ve adını beyaz tatlı koyduğu bir tatlı.
      Açılan pastörize süt iki gün içilir kalan kısmı  hemen irmikle şekerle buluşturulur ve  beyaz tatlı yapılır. Kalan sütü değerlendirmek adına ...Ama ben size tam bir litre üzerinden vereceğim tarifini...
MALZEMELER:
1 litre süt,
7 çorba kaşık irmik,
9 çorba kaşık şeker ,
1 paket vanilya,
1 yumurta sarısı,

YAPILIŞI:

    Süt ve irmik ocakta kaynayana kadar karıştırılır şekeri de ilave edilerek karıştırılır.Koyulaşınca yumurta sarısı bir kaşık tatlıyla karıştırılıp tencereye eklenir.Vanilya da ilave edilir ve ocak kapatılır.
Borcam su ile ıslatılır ve tatlı dökülür.Soğutulunca tarçınla ,fındıkla  servis edilir.
AFİYET OLSUN...
    

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Arama sonucu birçok tarif gördüm ve en sonunda goruntu olarak en cok sizn tarfinizi begendim hemen yapmaya koyuldm sonuç hüsran oldu tarifte eksik biseyler var civik bi kivami oldu tarifn..keske hiç yapmasaymism oysa resmde cok gzel gornuyordu..

barışegeninannesi dedi ki...

üzüldüm arkadaşım.ama senelerdir bu tarifi yapıyorum.Ya tencereyi ocaktan erken indirdin ya da irmik miktarın az oldu. Çok katı sevenlerden isen bir kaşık daha irmik koyabilirsin.irmik az olsa bile göz göz olna kadar kaynatırsan koyulaşacaktır.

Adsız dedi ki...

Merhaba,öncelikle tarifiniz için teşekkürler.Borcam hangi büyüklükte olacak acaba.Teşekkürler.

barışegeninannesi dedi ki...

teşekkür ederim.kare borcamın yarısı büyüklüğünde olacak.