HABERLER GÜNDEM

27 Mart 2013 Çarşamba

LOHUSA TACI NEDEN KIRMIZI OMALI?

 

    Ilgın bebek için daha önce hazırladığım Aydedeli Kapı süsüne bir de  lohusa tacı yaptım.Çok bilindik bir taç yaptım biliyorum ama, anne adayımızda  abartılı fazla süslü bir taç istemedi.
    Kapı süsünü mor ve beyaz ağırlıklı yapmıştım.Ama lohusa tacı bence kırmızı olmalı. Bütün Asya'ya ve Türk kültürünün çeşitli boylarına yayılmış bir inanış vardır.Al basması, al karısı ,albış almış gibi yörelere göre değişen  isimlerde bulunan hikayeler vardır.Seneler önce bununla ilgili bir kitap okumuştum Nasıl etkilendiysem almasından , kırmızının gücüne inanasım geliyor.
      Albasması lohusa dönemindeki kadınları rahatsız edermiş ve kırmızıdan da korkarmış.
Onun içindir ki lohusa kadın kırmızı kurdale takamış . Günümüzde modernize edilmiş ve kolay kullanım için taç halini getirilmiştir.
     Bu durum size saçma geldiyse olaya bir de tıbben bakalım.Hamilelik sırasında yükselişe geçen hormonlar doğumun gerçekleşmesiyle alt üst olur. Bu durumda annenin farklı ruh halleri yaşamasına sebeb olur. Kırmızı canlı bir renktir.İnsanın üzerinde kırmızı bir renk bulundurması kendini enerjik hissettirir.Annenin doğum sonrası yaşayacağı yorgunluğu ve kaybettiği enerjiyi toplaması için  kırmızı takması uygun olur.
    Ayrıca ; yeni doğum yapmış hangi kadına yakışmaz ki kırmızı??
    Bu arada fotoğraf için biricik oğlum Barış Ege'me sonsuz teşekkür:)))

4 yorum:

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhaba :)

barışegeninannesi dedi ki...

selam:)hoşgeldin bloguma...

Unknown dedi ki...

Merhaba bende istiyorumm bundannn bayıLdimm :))

barışegeninannesi dedi ki...

yaparız isterseniz