HABERLER GÜNDEM

24 Aralık 2012 Pazartesi

FIRINDA SÜTLAÇ



Merhabalar.Bir kaç gündür sadece blogu açıp kapattım.Yeni bir şeyler ekleyemedim. Mayalar haklı çıktı . Dünyanın sonu gelmedi ama bende kıyamet koptu.Perşembe gecesi başlayan şiddetli üşüme ertesi gün yerini şiddetli halsizliğe bıraktı.O da terlemeye derken  cuma ve cumartesiyi kapattık. Pazar  öğleden sonra kendime gelebildim ancak.Ben ilk kez otuz beşinde yaşayınca ,Mayalara bağladım olayı :) Aslında bu herkesin her kış yaşadığı gripmiş.Çok şükür toparladım şimdi.Bir daha yaşamamak umuduyla fırında sütlacımıza geçelim .Aslında bu uzun zamandır yayınlanmayı bekleyen  fırında sütlaç tarifim. Uzun zamandır bekliyor çünkü ; sütlacın fırına konmadan önce kıvamını gösterebileceğim  resimleri fotoğraf makinasına içinde kart yokken çekmişim. Resimleri bilgisayara atmak için ara kabloyu da bulamayınca eşimin iş seyahatinden dönmesini beklemek kaldı. Daha fazla bekleyemeyeceğim ben şimdilik elimdeki resimleri koyuyorum ama eşim gelince diğer resimleri de ekleyeceğim .Tarif yeterli olmayanlar  bir hafta sonra görselleri  görmek için tekrar tıklayabilirler.Zira tarifim tekrar tıklamayı gerektirecek kadar güzel:)

MALZEMELER:

1,5 litre süt
1,5 çay bardağı pirinç
1,5 su bardağı şeker
1 yumurta sarısı
 vanilya ya da çam sakızı

YAPILIŞI:

       Pirinçler soğuk suda hızlı bir şekilde yıkandıktan sonra tencereye konur. Üstüne 2 su bardağı su ilave edilir ve haşlanır.Su çekmeye yakın süt ilave edilir ve kaynayana kadar karıştırılır.Süt biraz azalınca  ,biraz katılaşınca şekeri ilave edilir.Sütlaçta herkesin sevdiği şeker oranı farklı.Onun için  şekeri ilave ederken azar azar ilave edip karıştırın bir tatlı kaşığını soğutun ve tadına bakın .İstediğiniz tadı  ayarlayın. Şekeri ilave ettikten sonra sütlacımız koyulaşacaktır.Yerken içinden ara ara süt çıkmasını istiyorsanız boza kıvamından daha ince olsun.Vanilyayı ya da çam sakızını  koyup karıştıralım . Bir  kasenin içindeki yumurtanın sarısıyla  tencereden aldığımız 2 kaşık sütlacı  karıştıralım ve bu karışımı tencereye dökelim.Tencereyi güzelce karıştırdıktan sonra altını kapatalım. Altı tane toprak kaba paylaştıralım . Fırın tepsisine yerleştirelim .Tepsinin yarısına gelecek şekilde su dolduralım .180 derecede üstü kızarana  kadar pişirelim.Kaselerin eşit kızarması için kızarma durumlarına göre yer değiştirelim .
 
 
İster sıcak ,ister ılık ,ister soğuk servis edin ....AFİYET OLSUN
 

Hiç yorum yok: