HABERLER GÜNDEM

28 Kasım 2012 Çarşamba

ÇINTAR

Çıntar Ege ve Akdeniz Bölgesinde yetişen lezzetli  bir mantar türüdür.Yağmurdan sonra kızıl çam ormanlarının   dibinde bitiveren kızıla çalan turuncu renkli bir mantardır.
Mantarın faydaları:Demir açısından yüksek olduğu için kansızlığa iyi gelir.Kalp ve damar rahatsızlığına iyi gelen folik asit içerir.Yağ oranı az olduğu için protein değeri yüksek son derece besleyicidir.Diyet yemeği olarak da kullanılır.Bağışıklık sistemini güçlendirir.


Bunlar sadece faydaları ....Lezzeti  ise anlatılmaz.Ben  Antalya\Gazipaşa 'lı olduğum ve Marmaris 'te oturduğum için her sonbahar bu doğa harikasını yeme fırsatım oluyor.Yağmurların başladığı şu   günlerde mantar yemenin tam zamanıdır diye düşünüyorum.Şimdi sizlerle paylaşacağım mantar yemeği bir hafta önce yapıldı ve yendi aslında. Paylaşmak için ancak fırsat buldum.
Biz keyifle yedik umarım siz de beğenirsiniz.
Yapılışı:
1/2 kg çıntar,
büyük bir soğan ,
bir diş sarımsak,
bir tane domates,
bir tane kırmızı biber,
2 tatlı kaşığı tepeleme kırmızı toz biber,
karabiber,
tuz
Mantarları bol suda  yıkadım.Sirkeli suda beklettim .Hatta toprağından tam olarak arıdırmak için doğradıktan sonra üzerene sıcak su döktüm ve suyun üstünde kalan mantarları alıp süzdürdüm.Soğanı ve biberi biraz iri doğrayıp hafif pembeleştirdim.Küp doğranmış domatesleri ,toz biberi ve karabiberi ekledim.Bi -iki  karıştırdıktan sonra mantarları tencereye koydum.Tuzu ekledim. Mantar  suyunu bırakınca  altını kıstım ve 8-10  dakika pişmeye bıraktım.
 
Mantarın hem yemeğini hem de teflon tavada  közlemesini  yapıyorum .Isınmış teflon tavaya  yıkanmış  bütün mantarları atıp suyunu  çekene kadar beklenir tuzlanır ve yenir.Bu sırada  mutfağa yayılan kokusu iştahınızı iyice kabartır.Lezzetine de doyum olmaz.Bir de  hiç yapmadım ama denemek istiyorum.Mantarlar suda hafif haşalanır ve unlanıp yağda kızartılır. Tercih sizlere kalmış.

Hiç yorum yok: