HABERLER GÜNDEM

27 Şubat 2013 Çarşamba

ŞİNİTZEL


  Merhabalar ...Aslında tavuk çiftliklerinde tavukların yetiştirilmesi ile ilgili haberleri duydukça  ,
tavuk suyuna şehriyeli çorba ya da tavuk-pilav mutfağımıza az girer oldu.Az girer oldu diyorum çünkü tavuğu hayatımdan çıkarmaya henüz hazır değilim:) Devletin her şeye yaptığı denetimlerin tavuk çiftliklerine de uygulamaya başlamasını temenni ediyorum...
     Artık mutfağıma bütün sadece tavuk ya da kanat alıyorum.Tavuğun belli bir bölümünün olduğu , streç filmli paketlerden almıyorum yani.Bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama bütün tavuk daha lezzetli sanki! Siz ne dersiniz?
Yine bütün bir tavuktan çıkarttığım göğüs etiyle hazırladığım şinitseli anlatacağım.Yapımı da kolay yemesi de:)Özellikle çocuklar için çok uygun.

MALZEMELER:

tavuk göğsü,
süt
yumurta
galete unu
tuz

YAPILIŞI:

    Tavuk göğsünü derin dondurucuda biraz beklettikten sonra  (kesmesi daha kolay oluyor) 2 cm kalınlığında uzun uzun  kesiyoruz. Sütü ve yumurtayı  güzelce çırpıp tavukları bu karışımın içine atıyoruz.Süt miktarı tavukların üstüne çıkacak kadar olmalı. 2-3 saat bu karışımda bekleyen tavukları süzdürüp tuz ve galata ununa bulayıp firitöz de kızartıyoruz.Kızartma tenceresinde kızgın yağda da oluyor ama fritöz de daha güzel oluyor.
   Sunum zevki size kalmış...

Hiç yorum yok: