HABERLER GÜNDEM

17 Temmuz 2014 Perşembe

CEVİZLİ RAMAZAN PİDESİ

     Ramazan girdiğinden beri kaç defa yaptım bilmiyorum. Görüntüsüne bakmayın aslında o kadar kısa sürede hazırlanıyor ve pişiyor ki çıkan sonuca hayran oluyorum.Kek börek yapmanın dışında bir haz veriyor.Demek ki kendimden beklemediğim bi şey bu benim için.Eşimin söylediğine göre hamur işi yaparken hamura aşkla bakıyormuşum :)Bi de içimdeki heyecanı bilse aslında :))Sevmeden olmaz zaten ...Hele mutfak hiç olmaz.
Uzun lafın kısası sanırım pide yapmanın püf noktalarını öğrendim. Her seferinde ,farklı bir pide yapıyorum.Farklı derken ; tarifte  ufak tefek değişiklikler yapıyorum neden mi.??Bilmeem içimden öyle geliyor hatta düşünmeden elim sütten biraz fazla döküyor ,yoğurdu azaltıyor , hamuru kalın ya da ince açıyor. filan. Güzeli buldum mükemmeli mi arıyorum acaba??
Hepsi de süper oldu damak tadınıza göre taban tarife ve hamur kıvamına bağlı kalarak sizde yeni keşifler arayışı içine girebilirsiniz.

MALZEMELER
3 su bardağı un,
1 çorba kaşığı toz maya,
1 tatlı kaşığı tuz,
1,5 çorba kaşığı toz şeker ( 2 kaşık da olabilir)
3 çorba kaşığı süt
3 çorba kaşığı yoğurt,
1 su bardağı ılık su ( ağzına kadar dolu)
2 yemek kaşığı oda sıcaklığında tereyağ

ÜSTÜ İÇİN
1 yumurta sarısı ve biraz da beyazı,
1-2 damla pekmez,
susam,haşhaş,çörekotu,ceviz

YAPILIŞI

Elenmiş unun üzerine malzemeler eklenir ve yoğurulur.çok cıvık ele yapışan bir hamur elde edilir.üzeri kapatılarak mayanması beklenir.Hava sıcak olduğu için hemen mayalanıyor. Mayalanan hamura yarım su bardağı kadar  un ekleyip yoğuruyoruz.Burası önemli unu azar azar koyup yoğuralım.Hamurumuz yine cıvık ollmalı. Hamur sertleştikçe pide de sertleşiyor. Elimize yapışan hamuru kaşıkla sıyırıp ,un serpilmiş fırın tepsisine hamuru dökelim ve elimize biraz sıvı yağ dökelim.Hamuru elimizle istediğiz kalılıkta açlım ve tırnaklarımızla pide şeklini verelim.
Üzerinde yumurta sarısı,biraz akı ,bir iki damla pekmezi karıştırıp yayalım.istediğimiz malzemeyle süsleyelim
Önceden ısınan fırınımızın en yüksek ayarıda 15 -20 dakika arası üzeri kızarana dek pişirelim.Pişen pidenin üzerine temiz bir sofra bezi örtelim ve 3-4 dakika sonra tepsiden çıkararak tekrar sofra bezine saralım.Yemekten kalan pide tamamen soğuduktan sonra ekmek poşetinde muhafaza edersek sabah bile hala tazeliğini koruduğunu göreceksiniz.


 

              

                                                                              Afiyet Olsun......



7 yorum:

gül mutfagım dedi ki...

elinize saglik cevizlide nefis olmustur pideniz..banada buyrun

Yağmur Serhat dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. İnsanın iştahı da açılıyor :)
Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

Meral gümüş dedi ki...

Harika gözüküyor :)))) izlemeye aldım bana da beklerım :) http://meralgumus.blogspot.com.tr/

hanife gençtürk dedi ki...

Çok teşekkür ederim arkadaşlar. İade-i ziyaretlerinize geleceğim:)

Hülya Kutlubay dedi ki...

Çok yenilesi görünüyor :)) Ellerinize sağlık, blog keşif etkinliğinden buldum sizi, bana da beklerim, sevgiler :))
http://byhulya.blogspot.com.tr/

hanife gençtürk dedi ki...

Teşekkür ederim Hülya.Hoşgeldin bloguma :)Burdan hemen sana geçiyorum...

Esen Can dedi ki...

Nefis görünüyor :) Tarifi alıyorum, ramazan bitmeden deneyeceğim inşallah :)
Teşekkürler, sevgiler :)