HABERLER GÜNDEM

15 Ekim 2015 Perşembe

kışlık domates -fasulye -menemen

   Hala geç kalınmış değil kışlık domates ,menemen hazırlamak için.Ağustos sonu ve eylülde daha çok yapılsa da halapazarlarda tarla domatesi bulmak mümkün Karınca misali yapalım kışlıklarımızı ...Ben bu postu henüz atamamışken ikinci bi posta kışlık domates daha yaptım.

   Hepsini aynı gün yaptığım için ,hepsini aynı anda antatacağım. Siz kendinize göre miktar ayarı yapabilirsiniz.Öyle çok büyük aileler için değil benimkisi....Annemden gelen kışlık domatesler de olduğu için birazdan da pratik yapmak adına şöyle bi 19 kavanoz da ben yapmışım.

MALZEMELER:

7 kg tarla domatesi,
6 kg armut tipi yuvarlak domates,
2 kg fasulye,
yarım kg sivri biber,
kaya tuzu

YAPILIŞI:

Önce fasulyeden başladım,sonra menemenler geri kalanını da domates olarak hazırladım.

Daha rahat çalışmak için iki posta halinde yaptım. Fasulyeleri yıkadım doğradım

3 tane tarla domatesi,
3 tane armut domates,
1 tatlı kaşığı kaya tuzu,
 Domateslerin kabuklarını soyup rondodan geçirdim tencerede biraz suyunu aldırdım fasulyelerin yarısını attım.Sararıp yumuşayana kadar kavurdum.kaya tuzunu attım.Altını kapatmadan  sıcak sıcak kavanozlara doldurdum.En zor kısmı burası çünkü eliniz yanıyor. Kavanozun kapak yeri başlangına  kadar doldurdum. Ağız kısmına damlayanları sildim. Temiz kavanozlara, kaynatıp güzelce kuruladığım kapaklarla sıkıca kapatıp bir sofra bezinin içine ters çevirerek üstünü örttüm. Sabaha kadar bu şekilde beklettim.İyice soğudundan emin olduğumda kapı son bi kez daha sıktım varsa havası çıksın diye...
    Aynı   işlemi geri kalan fasulyeler için de yaptım. İki kilo fasulyeden 3 tane 800 lük , bir tane de bir kg lık kavanoz çıktı. 


 Gelelim menemene ; kalan domateslerin hepsini sıcak suya attım.Biraz beklettim ve kabuklarını soydum.Kabuklarını çabuk soymak için bu işlemi yaptım. Önce  3 kg bir tencereye dolana kadar küp küp  doğradım. Suyunu aldırmak için ocağa aldım. Yıkanmış sivribiberleri memenen olacak şekilde doğradım.Biberlerin de pişme süresi olacağı için domateslerin içine attım. İki tatlı kaşığı kaya tuzunu attım .Birlikte piştiler ,koyulaştılar.Altını kapatmadan sıcak sıcak sıcak doldurdum.kavanozların ağzını silerek kapatıp ters çevirdim ve fasulyelerin olduğu sora bezinin içine ters kapattım.Bu arada yan tarafta kaynamakta olan domatesten de yarım kalan menemen kavanozunu doldurdum.Böylelikle  5 kavanoz  tane 800 lük kavanoz çıktı.Sadece menemen olarak değil makarna veya kızartma soslarına da rahatlıkla kullanabilirsiniz.
   Söyledim ya fasulyeyi yaptıktan sonra   3 kg lık bir tencereye domatesleri doğradım, geri kalanları ise rondodan geçirdim. 5 litrelik bir tencereye de rende domateslerim aldı.Arada  Karıştırarak koyulaşmasını bekledim .İki tatlı kaşığı kaya tuzunu atarak karıştırdım ki tuz atmadan da yapabilirsiniz. Tencerenin altını kapatmadan sıcak sıcak doldurdum. 3 tane bir litrelik kavanoz bir de yarım kavanoz oldu ki onu bozulma ihtimaline karşı kullandım bile.Sabaha kadar sofranın altında kendi sıcaklıklarına bıraktım.Sabah örtüyü kaldırdım ama ters bi şekilde bi gün daha beklettikten sonra güneş almayan dolaptaki yerlerini aldılar.
    Konservenizi açtığınızda size yazdan kalma bir koku vermiyor , ekşimişse , içinde beyazlıklar yeşermeler varsa kullanmayınız.
Allah yaptığımız konserveleri yemeyi nasip etsin inşallah ....




2 yorum:

herşey seninle güzel... dedi ki...

Ellerine sağlık hanifecim, benim de her yaz olmazsa olmazım şişe domateslerim. Dediğin gibi Allah sağlıkla yemeyi nasip etsin hepimize. Afiyetler olsun

barışegeninannesi dedi ki...

Sağol melikecim.Amin inşallah hepimize.sen kimbilir neler hazırlamışsındır tontişine rağmen.Öp o güzel yataklardan benim için